nuffnang

Selasa, 29 November 2011

TRIP PENANG 18 - 20 NOVEMBER 2011

Dalam bulan November 2011 saya telah mengosongkan trip/aktiviti memancing kerana telah merancang percutian bersama keluarga ke Chiang Mai dan Chiang Rai, Thailand dari 18 hingga 30hb November 2011. Saya dan keluarga akan melakukan perjalanan darat dengan memandu dari Alor Setar ke distinasi tersebut. Bagaimana pun kita hanya dapat merancang tetapi Allah s.w.t jua yang menentukan. Percutian yang dirancang rapi sejak awal tahun terpaksa dibatalkan kerana banjir besar yang melanda Thailand. Terpaksalah diubah ketahun 2012 pula.
Memandangkan percutian dibatalkan dan kawan-kawan juga tiada aktiviti maka Cikgu Ujis meminta saya menempah bot Ah Sing di Penang untuk trip memancing. Bagaimana pun tekong memaklumkan bot telah penuh ditempah pada hujung minggu dalam bulan November. Nak tak nak saya terpaksa berkeras dengan tekong yang saya hendak juga satu trip dalam bulan tersebut. Keesokan harinya tekong memaklumkan dia telah membatalkan trip yang ditempah oleh pemancing lain kerana gagal membayar deposit. Tak taulah group mana yang menjadi mangsa dibatalkan trip memancing pada tarikh 18 - 20 November 2011 itu.

Trip kali ini disertai oleh Saya, Mr.Rizal, Cikgu Ujis, Cikgu Bard (lama dah bertapa), Zul Tapah, Acoi, Jeffary dan Sazali. Bot bergerak kedistinasi pada jam 2.00 ptg. Pada waktu itu cuaca sangat baik tetapi pada jam 9.00 mlm angin mula bertiup kencang dengan hujan yang sangat lebat berterusan sehingga jam 3.00 pagi. Malam kedua keadaan cuaca yang sama berulang. Dengan keadaan cuaca sebegini memancing sangat tidak produktif. Ikan tak mau jamah umpan yang dihulurkan. Spesis yang aktif hanya alu-alu sahaja. Kebanyakan ikan yang diperolehi adalah sebelum cuaca bertukar sebelum jam 9.00 malam.

Bagaimanapun dapatlah juga ikan-ikan untuk dibuat lauk keluarga. Dihidangkan gambar-gambar sebahagian ikan yang diperolehi untuk tatapan pembaca.



Rezeki Lubuk Terakhir ....

Dapat hasil senyum leee..... ngalah Salleh Yakob.

Dah lama bertapa ..... lupa dah mcmana nak buat perambut..... Cikgu Bard.



Hasil yang diperolehi Pari ..... rujuk gambar diatas.

Cikgu Ujis ...... Nyiok-Nyiok.

Acoi.... menjadi kali ini walaupun kena ribut .... Siakap Tengah ( ang ka tia )

Dapat siakap tengah sekor dah berdenkorrrrr....

Jeffary ...kiri & Sazali.


Tak sempat snap atas bot ...... kat rumah pun boleh.

6 ulasan:

  1. dasyat la abg alias. besar gila kerapu tu... ader bape kg tu? huhu.. tahniah la. musim ujan pon boleh redah mancing. he3

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah, tak le besar mana. Cuma jika dapat nak cari yang 25 kg keatas. Insyallah sikit masa lagi dengan izin Allah dapat le tu. Tqvm kerana sudi melayari blog kami.

    BalasPadam
  3. kalau kerapu saiz camtu biasa pakai mata kail saiz berapa? pancingan bottom ke jigging?

    BalasPadam
  4. Saya gunakan mata kail Gamakatsu circle hook size 6/0 dengan perambut Bearkly Trilene 80 ibs sahaja. Pancingan bottom berumpankan seekor ikan sardin/curut hidup. TQVM.

    BalasPadam
  5. kata bulan ni nak gi koh adang x jadi ke bang?

    BalasPadam
  6. Alhamdullilah, kami selamat pulang ahad lepas. Cuma x sempat nak paparkan artikel dan gambar kat blog. Insyallah dalam minggu ni dpt disiapkan kot.

    BalasPadam

Sila Komen Disini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...